Elavult, nem támogatott böngésző

Az ön böngészője elavult, már nem támogatott a készítője által, így biztonsági problémát jelent a használata, illetve a honlap megjelenítéséhez szükséges eszközök és technológiák sem támogatottak benne megfelelően. Ezek miatt honlapunk nem támogatja ezt a böngészőt.

Kérjük, használjon helyette modern, folyamatosan karbantartott, támogatott böngészőt - néhány példa: Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Vivaldi.

v2.1.83

v2.1.83 (build 765) - várható megjelenés: 2025. szeptember 30.

Kiemelt újdonságok

BIZONYLATKEZELÉS

  • Külső logisztikai rendszerrel (Thorr) összeköttetés: a külső logisztikai rendszerrel való összekötés azt jelenti, hogy az ERP és a logisztikai partner (jelenleg Thorr) közvetlen adatkapcsolaton keresztül kommunikál. Az ERP automatikusan átadja a rendelési és szállítási adatokat a logisztikai rendszernek, amely kezeli a raktározást, csomagolást és kiszállítást. Cserébe a logisztikai rendszer visszaküldi a státuszokat, készletmozgásokat és szállítási információkat az ERP-be. Az összekötés megszünteti a kézi adatbevitelt, gyorsítja a folyamatokat, csökkenti a hibákat, és valós idejű rálátást ad a teljes rendelés–szállítás láncra.
  • CsipoGO! mobil applikációból raktárhely adat átvétele: a CsipoGO! applikációban a tételek rögzítésekor beolvasható a raktárhely kódja (neve) is. Ebben az esetben a CsipoGO! alapján készített bizonylatba átadásra kerül a raktárhely is, így a mentés után nem kell külön megadni.
  • Rendelés feldolgozásban előleg számlák tömeges generálása: a funkció helye: Rendelés feldolgozás űrlap - "Műveletek" menüben - Tömeges bizonylat készítés (rendelés adatainak másolásával) - Előlegszámla. A funkció működése: a Rendelés feldolgozás űrlapon a kipipált rendelések alapján tömegesen előlegszámlát generál a program. Az előleg összege megegyezik a rendelés bruttó végösszegével. Az Előleg számlák generálása után a Számla keresőben megjeleníthetőek a generált előlegszámlák, itt a [Nyomtat] - "Nyomtat mind" funkciót kell választani, majd a nyomtatási ablakban be lehet állítani a nyomtatási, levélküldési opciókat (pl. pdf fájl generálása, majd levél küldése a pdf melléklettel a vevő részére). Az előlegszámla elkészítése után automatikusan lezárja az adott vevő élő előlegbekérő levelét (vagy proforma számlát), amennyiben a díjbekérő bruttó összege megegyezik az előleg számla bruttó végösszegével.
  • Bizonylat keresőben lehet a státusz mezőre közvetlenül szűrni a felső szűrési ablak jobb oldalán (Státusz mezőben).
  • Jóváírás és visszáru funkcióban is lehet használni az alábbi menüpontot: [Új] gomb melletti menüben a "Vevőnek értékesített termékek (elmúlt 1 év)" menüpont.
  • [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Nyomtatási beállítások -> Felhasznált bizonylatszám mellett a Bizonylatszám2 is feltüntetésre kerül: A nyomtatási képen a tárgy rovatban megjeleníthető a felhasznált bizonylatok száma. A fenti opció kipipálása esetén a felhasznált bizonylat Bizonylatszám2 mező értéke is megjelenik zárójelben.
  • NAV feltöltési hiba esetén a program engedélyezi a számla tételében az áfa kulcs módosítását, majd a számla újra felküldését.
  • Lehetőségünk van a szállítói rendelés sorának felfüggesztésére a rendelés feldolgozás során. Ha a szállítói rendelés sorában a "Felfüggesztve" opciót kipipáljuk, akkor ezt a tételt nem veszi figyelembe a program a Rendelés feldolgozás javaslat készítése során a szabad szállítói rendelés fázisban. Vagyis hiába élő a szállítói rendelés, azt addig nem veszi figyelembe a program, amíg nem szüntetjük meg a felfüggesztést.
  • Az EUFAD37, EUFADE és KBAET áfakulcsoknál csak a közösségi adószám szerepelhet a számlán, mert ezek EU-n belüli ügyletek.
  • Szállítói rendelés (SZR) sorban megjelenik a "Felfüggesztve" opció. Ha kipipáljuk, akkor ezeket a SZR sorokat a program nem veszi figyelembe a Rendelés feldolgozási folyamatban a javaslat készítés során a szabad szállítói rendelés fázisban! (pl.. létrehozunk egy SZR-t, de a hosszú szállítási idő miatt nem akarjuk még felhasználni egy vevői rendeléshez).
  • Új beállítás: [Beállítás] -> Események, bizonylatok beállításai -> Rendelés feldolgozás -> Lemondásra váró rendelések lezárása automatikusan
    Beállíthatjuk, hogy a program indulásakor automatikusan lezárja a kifutott, lemondásra váró vevői rendeléseket.
  • Ha ideiglenesen mentjük az áfamentes bizonylatot (pl. EU 0%), majd visszanyitva új tételeket akarunk hozzátenni, akkor most már automatikusan az eredeti áfamentes áfa kulcs lesz beállítva (pl. EU 0%) - nem pedig a cikknél megadott (pl. 27%).
  • Bizonylat tömb választó ablakban alul a "Ez az ablak többé ne jelenjen meg" kapcsoló áthelyezésre került, mert korábban többen is véletlenül rákattintva kikapcsolták a megjelenítést.

GYÁRTÁS

  • A gyártás korrekció ablakban a felső táblázatban megjelenik a sor megjegyzés tartalma.
  • Gyártásnál új beállítás: [Beállítás] -> Gyártási beállítások -> Egyszerű gyártás - Csak késztermék adható gyártásba: a fenti opció kipipálása esetén, ha gyártást indítunk, akkor csak a készterméket tartalmazó rendelések jelennek meg a felhasználható bizonylatok ablakban. A félkész terméket külön funkcióban, a [Gyártható félkésztermékek] gombra kattintva adhatjuk gyártásba.

WEBÁRUHÁZ

  • UNAS webáruházból érkező rendelés alapján készült számlakép átadása pdf formátumban az UNAS webáruháznak. Kapcsolódó beállítás: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> Export -> Rendelés státusz export - a számlakép átadása. Amikor vevői számla készül a programban, akkor a fenti beállítás kipipálása esetén a program automatikusan elkészíti a számlaképet pdf formátumban, majd eltárolja a számla adatai mellett. Ezt a számlaképet a rendelés státusz export során átadja a webáruháznak.
  • Szállítói készlet adatok lekérése UNAS webáruházból: az UNAS webáruházban lévő szállítói készlet adatokat lekérhetjük és tárolhatjuk a cikk űrlapon a szállítói adatok között. Kapcsolódó beállítások: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> UNAS Webáruház:
    • UNAS készletek lekérésének időzítése (óra)
    • UNAS készletek lekérés - szállító azonosító UNASban - extra paraméter: a fenti beállításban megadhatjuk, hogy melyik partner extra adatban tároljuk a szállító azonosítóját, amit UNAS-ban használunk a részletes készlet adatok nyilvántartásában.
    • Egyéb feltételek:
      • a cikk űrlapon a szállítói adatok közé fel kell venni azokat a szállítókat, akiknek a készleteit le akarjuk kérni az UNAS webáruházból
      • a szállítói készlet adat a cikk szállítói adatok közé kerül a "Szállítói készlet" mezőbe (Cikk űrlap - Szállítói adatok fül - adott szállító sorában a "Szállítói készlet" oszlop)
      • az UNAS webáruházból lekért készlet felülírja a cikk szállítói adatok között lévő "Szállítói készlet" mező értékét
      • csak azok a szállítói készletek lesznek letöltve, ahol a szállító extra adatában (fenti beállítás) ki van töltve az UNAS szállítói azonosító
  • Várható beérkezés dátumának átadása az UNAS webáruháznak: új beállítás: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> UNAS Webáruház -> UNAS cikk export - Várható beérkezés extra adat. Ebben a beállításban adhatjuk meg, hogy melyik cikk extra adatban van tárolva a szállítói rendelés visszaigazolási dátuma. Erre egy tetszőleges cikk extra adatot használhatunk (szöveg típusú mező legyen). A szállítói rendelés/visszaigazolás módosításakor a program automatikusan beírja ebbe a mezőbe a cikk várható beérkezési dátumát. Az UNAS webáruházba történő cikk adatok exportálása során paraméterként átadjuk ezt az extra adatot. Egyéb feltételek:
    • Az Unasban legyen létrehozva a szállítói visszaigazolás dátum paraméter.
    • A cikk extra adat sablonjának megnevezése egyezzen meg az Unasban létrehozott szállítói visszaigazolás dátum paraméter nevével
    • Az ACTUAL-ban létrehozott cikk extra adat sablon típusa "szöveg" típusú legyen
    • Egy cikk esetén több várható beérkezési dátum esetén a program a legkésőbbi dátumot rögzíti a cikk extra adatban
  • UNAS cikk export során a fő cikkcsoport esetén nem vizsgálja a program a cikkcsoport webes opció értékét (vagyis ha a cikk webes, akkor a fő cikkcsoport minden esetben átadásra kerül).
  • 6 db új beállítás a webáruházak típusának beállítására: [Beállítás] -> Rendszer paraméterek -> Webáruház -> Webáruház típusa.

EGYÉB

  • A szövegek betűmérete növelhető az alábbi beállításban: [Beállítás] -> Működési beállítások -> Betűméret beállítása (100%, 105%, 110%, 115%, 120%). Itt beállíthatjuk, hogy a normál betűméretet hány százalékkal növeljük meg. A beállítás nem mindenhol érvényesül, illetve a nagyobb betűméret bizonyos űrlapokon a szöveg levágását eredményezheti. A megnövelt betűméret miatt bizonyos fix méretű űrlapokon a szövegek levágásra kerülhetnek, ennek elkerülése érdekében a gyakran használt űrlapok mostantól méretezhetővé váltak: pl. cikk űrlap, partner űrlap, e-mail űrlap.
  • Beállíthatjuk, hogy a lista típusú extra adatok milyen sorrendben jelenjenek meg az Extra adat űrlapon: [Beállítás] -> Törzsadatok beállításai -> Extra adatok -> Extra adat lista megjelenítési sorrend: felvitel/abc sorrend.
    Az Extra adat ablakban a lista típus esetén az "Érték" oszlopon állva F2 gombot megnyomva megjelennek egy új ablakban a listaelemek, ahol nagy mennyiségű listaelem esetén sokkal jobban át lehet tekinteni az adatokat, illetve könnyebben lehet keresni, szűrni az adatokban.
  • CRM keresőben, szűrési ablakban a "Státusz (2)" mező értékétől függően a sorok különböző színekkel jeleníthetők meg. Ehhez a Törzsadatokban a "Státusz (2)" űrlapján az egyes státusz értékekhez hozzá kell rendelnünk a kívánt színt: Törzsadatok - Ügyfélkapcsolat (CRM) - Státusz (2) űrlapon a "Szín" sorban a színes téglalapra kattintva választhatunk a színek között.
  • Partner űrlapon is lehet új, további partner csoportot felvinni a meglévő partner esetén: Partner csoport [...] - Új gomb
  • Pénzügyben a manuális/automata pontozáskor (pl. számlafeladás vagy bank rögzítés) a bank/pénztár sorban a "Számlaszám" mezőbe bekerül a párosított számla sorszáma
  • Pénzügy - Bank űrlap megváltozott: a gombok egy sorba kerültek, színes ikonnal jelennek meg. A sor szerkesztő felület (valamint gyűjtőkódok) módosítás esetén nem látszódik, csak ha duplán kattintunk az egyik sorra.
  • Új beállítás: [Beállítás] -> Működési beállítások -> Táblázat tartalmának exportálása CSV fájlba (Excel helyett). A táblázatok tartalmát Excel-be lehet exportálni az [Excel] gomb megnyomásával. Ha kipipáljuk a fenti opciót, akkor az exportálás csv szöveg fájlba fog történni az Excel helyett minden esetben.
  • Karbantartás - Felhasználók: "csak az aktívak" (új) opció esetén alapban csak az aktív felhasználók jelennek meg a listában.
  • Felhős verzióban a szerveren nem nyílik meg a böngésző biztonsági okból (ha valamilyen online tartalmat kell megjeleníteni). Helyette a program vágólapra másolja a linket, a felhasználónak a saját gépen kell megnyitni a böngészőjét, majd a linket bemásolva (Ctrl+V) tudja megnyitni a tartalmat.
  • A Készlet ablakban (pl. Cikk keresőben) a <Belső rendelés (élő)> sorokban azok a belső rendelések is megjelennek, amelyeket gyártásba adtunk (azaz lezárásra kerültek).
  • Cikk keresőben megjeleníthető a "Szállító készlete" oszlop, amely mezőben a szállító készlet mennyiség látható (Cikk - Szállítói adatok táblázatban a "Szállítói készlet" mező tartalma). Az [Oszlop] gombra kattintva lehet a látható oszlopok közé tenni a "Szállító készlete" oszlopot.
  • Értesítés hátralékról e-mail illetve Fizetési emlékeztető e-mail tárgyában használható a Bizonylatszám (számlaszám) makró. A [BSorszam] szöveget kell beszúrni az alábbi beállításokban, tetszőleges helyre, a program a levelek generálásakor automatikusan kicseréli a szöveget az aktuális bizonylatszámra. [Beállítás] -> Működési beállítások -> Fizetési emlékeztető -> Fizetési emlékeztető küldése e-mailben - e-mail tárgy.
  • Ha vevő csoporthoz be van állítva egyedi ároszlop, akkor vevő csoport szerződés rögzítésekor ez lesz az alapértelmezett ároszlop (HUF/Dev) - a képernyőn látszódó "Ároszlop" listadobozban.